לשתות מהים של עזה מאת עמירה הס הלוואי שהיתה טובעת בים אמר
יצחק רבין זל על עזה בשנים שלפני ההתנתקות ובכך שיקף גישה
ישראלית לרצועה זו על כמעט מיליון אנשיה – אותו קן צרעות
שמוטב שלא היה משהיה שעדיף להשכיחו להדחיקו להינתק ממנו שהרי
אינו אלא העזאזל המקוצר (לך לעזה). אבל במחנות הפליטים
בשכונות העוני של עזה – שישראלי הכיר דרך חלון הגיפ המוגן או
חדרי החקירה של השבכ – חיים אנשים שראוי וחשוב להכיר אותם.
עמירה הס הלכה לעזה וחייתה שם במשך כשלוש שנים מקפידה תמיד
שהכל יידעו שהיא ישראלית ויהודיה וכך המשיכה גם בתקופת כתיבת
הספר הזה. התוצאה: ראיה מרתקת של עזה דרך עיניהם של אנשים
חיים; עזה של אנשים בשר-ודם בעלי זהות אישית וביוגרפיה במבט
מבפנים – כי הרי אין להכיר חברה ואין לדווח על הקורה בה אם
לא גרים בתוכה – אך גם מבחוץ מבט של ישראלית עם שאלות של
ישראלית. וכך הספר הזה מספר סיפור נדיר בלתי-נמנע עבור כל מי
שמבקש להיות ישראלי מודע סיפור שמאחוריו התהייה מה בדיוק קרה
לאדם העזתי בכפל השלטון הישראלי-פלסטיני; כיצד התמודד בצד
הבעיות הקיומיות הקשות שיש לו עם בעיות זהות והשתייכות
מורכבות פי כמה. ושאלת השאלות: האם השינויים הפוליטיים
יחוללו גם שינויים פנימיים אולי אפילו אצלנו – כי עזה לדידה
של עמירה הס מקפלת בתוכה את כל תולדות הסכסוך
הישראלי-פלסטיני. היא מגלמת את הסתירה המרכזית של מדינת
ישראל את העצב הפתוח שלנו.
- שם: לשתות מהים של עזה
- מחבר: עמירה הס
- תחום: עיון
- תת תחום: פוליטיקה חברה ומדינה
- מקט: ORB-10269

אין עדיין חוות דעת.